Niçin Kuryenet

Kuryenet Türk dağıtım sektörüne adım atmadan önce sektörde çok dağınık bir yapı ve basit dağıtım standartları mevcuttu. Barcodsuz gönderiler, kimlik bilgisi alınmaksızın ve imzasız yapılan teslimatlar, kaybolan gönderiler, yanlış kişiye teslimatlar, düşük teslimat oranları vs... Bu eksik sistem sonucu, yapılan araştırmalar gösteriyordu ki ; Müşterilerin dağıtım sektöründe en çok şikayetçi oldukları konu; " Kaybolan veya yerine ulaşmayan gönderiler " idi. Kuryenet bunun ana nedeninin "Takipsizlik" olduğunu saptadı ve bu hususu önemseyerek yeni kurallarla 1994 yılında dağıtım sektörüne adımını attı. Öncelikli ana hedefini, müşterilerin bu en büyük sorununa çözüm üretmek olarak belirledi.     
 
Bu hedef doğrultusunda şirket, sektörde ilk Türk uygulayıcı olarak "Barkod takipli gönderi" uygulamasını başlattı. Böylece gönderilerin her hareketinin, gerek şirket içerisinde ve gerekse müşterilerce takip edilmesi sağlanmış oldu. Müşteriler verdikleri gönderinin, dağıtımdaki her aşamasını anında izleyebilmenin memnuniyetini yaşadılar.
 
"Sadece kaybetmemek yetmez, gönderiyi doğru alıcılara ulaştırmak ve bunu imza ile belgelemek de en az onun kadar önemlidir" prensibi ile, bir kurallar manzumesi oluşturam Kuryenet, "Güvenli Teslimat Kuralları" nı, uygulamaya başladı. Bu çerçevede randevulu teslimat, kimlik karşılığı ve imzalı teslimat, belirli kişilere teslimat modelleri geliştirerek sektörde dağıtım standartlarını yukarı seviyelere taşıdı. 
 
Şirket bu özelliklerinin yanına "Hızlı teslimat" özelliği de katabilmek için bölgesel yaygınlığın ve işbirliğinin önemini kavrayarak, "Acentelik sistemi" geliştirdi. Ülkenin her karış toprağına ulaşan yaygın acente ağı sayesinde, dağıtım hızı ortalamaları sektörde alışılmamış sürelere indi.
 
"Sahadan gelen haberleri tüm doğruluğu ve şeffaflığı ile müşterisine sunmak, sahada müşteri memnuniyeti sağlamak" Kuryenet'in en büyük özelliklerinden birisi oldu. Sahadan " Doğru bilgi " alabilen ve gönderileri anlık takip edebilen üreticiler, hareket planlarını buna göre ayarlayarak, müşteri portföylerini hızla geliştirebildiler. Müşterilerinin portföylerini geliştirebilme yeteneği Kuryenet'i öne çıkarttı. Özellikle maddi değer taşıyan gönderiler için ilk akla gelen isim Kuryenet oldu.

Kuryenet dağıtım öncesi hizmetlerde tam otomasyon ile çalışan, 1 milyon adet/gün çıkış kapasitesine sahip yegane firma konumundadır. Türkiye'nin ilk özel posta işletmecisi ünvanına sahip olan Kuryenet, %100 Türk sermayeli en büyük özel posta işletmesidir.
 
Türk dağıtım sektörü Kuryenet'in öncü katkılarıyla, son 20 yılda büyük bir gelişme kaydetmiştir. Tüm sektör, Kuryenet'in öncülük yaptığı yüksek standartlı dağıtım sistemine bugün artık adapte olmuştur. Buna rağmen, Kuryenet'e olan aşırı talebin nedeni, "Öncü Firma" özelliği ile, dağıtım sektöründe oluşabilecek yeni devrimleri gerçekleştirebilme potansiyeline sahip yegane firma olmasıdır. 
 

 
© Copyright 2006 Kuryenet.